Tuesday, February 26, 2008

Öster

Var på jobb i Östra Centrum igår.

Det är intressant hur oika klientelet där är, från vad det är på Alexandersgatan. Höll på att få fnatt på (JAG VET, FÖRLÅT, FÖRLÅT MAN FÅR INTE SÅGA SÅ HÄR!) alla invandrarmammor som frågade om alla priser fast dom själv skulle ha kunnat kolla på prislappen och tjatade om att få reservera det ena och andra paret skor. Fast det positiva var att alla talade någorlunda god finska. Gjorde sig förstådda i alla fall.

Jag himlade också inombords varje gång någon höll på att dimpa för priserna på skorna. Välkommen till Nilsson eller Rizzo bara. Eller Stockmann.

Det är inte sååå dyra skor, även om jag också kan tycka att priset på vissa syntetskor är lite högt. Och så är det ju alltid möjligt att välja någon annan billigare butik om priset inte passar.

Men alltså. Gillar Alexandersgatan. Där är mer unga människor och turister. Och om någon där frågar vad skorna kostar så är det för att prislappen fattas.



Fast det hela hade kanske inte kännts fullt så jobbigt om jag inte varit så trött av att ha stigit upp fyra timmar före jag skulle på jobb för att skriva färdigt en översättningsuppgift.

No comments: