Friday, February 22, 2008

blond moments

Har varit på jobb i akvariet. Har varit mycket trött på jobb. Har haft några blonda stunder på jobb.

1. Akvaristerna gör färdigt maten till fiskarna, så att vi som är guider sedan bara ska kunna komma och ta en burk när det är matning på programmet.

Vi guider hade avtalat att jag ska mata torskarna. När jag så kollade att det säkert fanns mat i kylskåpet (vissa akvarister är lite distréa) fanns där två burkar vilka jag tyckte skulle passa för torskarna, så för att inte ta fel, gick jag för att leta upp en akvarist som jag kunde fråga...

När jag så väl hittat en akvarist sa han att maten fanns i en rund burk. Jag svarade att men båda burkarna är runda???

Så han lämnade det han höll på med för att komma och visa mig vilken burk det nu sen var. Väl framme vid kylskåpet visade han att det var den ena burken. Så tittade han lite surt på mig och frågade om jag tyckte den andra burken såg RUND UT????????????!!!!??
hade visst inte uppfattat att den faktiskt var fyrkantig.........

2. Jag ska föra ut en banderoll med våra öppettider på en skylt som finns en bit från ingången.
Så jag traskar iväg med banderollen med mig, ut i det ack så härliga februarislasket.

Bara för att gå tillbaka in för att skylten är så hög att jag omöjligt förstår hur jag ska klara av att trä på banderollen (som är som en cirkel), eftersom jag med mina 160 cm inte är så förfärligt lång precis.

Så jag traskar in igen för att fråga Hanna, vår kundservicechef. Precis då jag frågar märker jag kardborretejpen som finns i banderollen, så att man kan öppna den...... Så att man alltså inte behöver vara två meter lång för att kunna trä banderollen över skylten, utan man kan gott sätta den lite lägre ner. Bara öppna tejpen och sätta den runt skylten och så sluta den igen...

Hanna klappar mig uppmuntrande på axeln när jag har min aha-upplevelse och jag traskar ut i slasket igen.

Tror självironi är det bästa i sådana här tillfällen för att man ska täckas gå på jobb igen...

No comments: