Wednesday, September 12, 2007

Reven e sjuk – blues, blues!


Det här med att cykla är alltså ju ganska vanligt här i Århus. Har fått låna en ljusröd och trevlig cykelgamling av familjen jag hyr rum hos och det är ju jätte bra, att jag inte behöver köpa en för de fyra månader jag kommer att vara här. Är bara ganska så ovan… Var livrädd redan i Åbo då vi cyklade i centrum med Sara. Gillar INTE att cykla bland med bilar..! Här är ändå cyklandet gjort ganska trevligt: nästan alla trottoarer är uppdelade i cykel- och fotgängartrottoar. Där det bara finns trottoar för fotgängare får man som cyklist alltså kasta sig ut bland bilarna, men filerna är då så breda att man bra ryms att cykla på högra kanten J Men alltså jag behöver nog vänja mig lite till före jag vågar cykla överallt J Nu leder jag helst cykel där det inte finns ”cykelfil”. Och alla fotgängare tittar underligt på mig… Dessutom har jag ont i rumpan trots att sadeln är bra…

1 comment:

Anonymous said...

hihi,nästa gång du kommer ti åbo e du nog jätte duktig på att cykla bland med bilarna!! ;)