Wednesday, September 05, 2007

Framme



Då är jag här, i Århus. Det är riktigt fint. Stället jag bor på är bra, jag får plocka äppel i trädgården och köpa ägg som hönsen ägaren har, har värpt. Det är en ekologisk familj. :)

Mitt rum och kök är i gott skick och systemet med att dela badrum verkar också fungera helt bra. :) Det enda jag saknar är internet, men det är jag nog lite föör hooked på, så det kanske är bara bra att jag avvänjer mig lite. På universitetet finns trådlöst internet, så här kan jag koppla upp mig :)

Hittills har jag varit på två föreläsningar. Det har varit okej. Jag får KONCENTRERA mig för att förstå vad det är lärarna säger, och ibland går det ganska mycket förbi, men ingen panik. Det blir säkert lättare då jag varit här lite längre :)

Språket gillar jag jätte mycket. Har försökt ta mig fram på dansk, och det har belönats: har fått många komplimanger över min danska :)) men alltså, ganska långt ifrån danskatalande är jag. ;)

Har fått låna cykel av familjen jag bor hos, så idag har jag redan hunnit runt lite :) cyklade till polisens cykelauktion, för att hälsa på min tutor. De är väldigt bra cykelvägar överallt här. Ikväll tror jag jag ska åka en sväng in till centrum. Tänkte gå runt i butikerna lite. Om jag hinner alltså, de flesta har väl öppet ungefär till kl. 19... :) lite annat än där hemma.

Men nu tror jag jag ska ta och pröva lite dansk mat :)

1 comment:

Anonymous said...

vitsi de ser faktiskt mysigt ut där du bor,kan tro att du trivs!! :) ja ska försöka hinna skriva mejl nån da när ja har bättre tid,nu e ja lite slut efter kvällens skolning... ha de jättebäst! :*