Thursday, January 09, 2014

Hänt i veckan

Skrev ett blogginlägg här om dagen om hur trevligt jag tycker att det är att få kolla igenom Saras kläder när hon städar sin garderob. Hittar alltid en massa kiva. Sen bestämde sig telefonen för att inte publicera mitt inlägg och i protest har jag inte skrivit någonting på hela veckan. Men nu känner jag att det är dags.

Här en bild på en tröja jag ärvde av syster.
Fick göra två försök före jag fick den på mig. Inte så lätt alltså. Fast nästa dag gick det redan helt okej.

Sen var vi och kollade in Lux Helsinki med Mikko. Det ösregnade men var fint. Tyckte bäst om hjärtat på domkyrkans trappor. Det var mäktigt. Nu verkar man inte höra musiken som färgerna på hjärtat dansar i takt med, men det var cool. Gillade jättemycket faktiskt.

På onsdag handlade jag i Lippulaiva som ligger kanske typ 2 km från oss. Då jag hade 500 m kvar bestämde sig tygkassen där jag hade mina inköp för att gå sönder. Rrrritschhh sa det bara och allt ramlade ut genom botten. Fick bra armträning då jag bar hem alla mina grejer i famnen resten av vägen.

Och imorgon bär det av mot Levi. Har införskaffat hjälm och är fast besluten att jag ska lära mig åka med en sån på huvet. Om det blir helt för störigt och jag inte hör typ nånting alls får jag försöka ta bort öronskydden bara. Men som sagt, fast besluten att jag SKA lära mig. Tjingeling!

No comments: