Sunday, November 04, 2007

Julebryg med konsekvenser

Det är viktigt med julöl i Danmark. Det är en stor grej varje år då julölen släpps ut på marknaden. Faktiskt gör man reklam för det. Det här året inföll julebryg premiären på fredagen kl.20.59.

Självklart tog vi på julebryg med Kata. Vi vill ju uppleva saker och ting.

Vi såg en massa promo-tjejer gå omkring med Tuborg-blåa, eller Royal X-mas röda minikjolar och luvor. Och så delade dom ut krimskrams som blinkade i rött och någon annan färg....

Och trevligt var det ju. Faktiskt så trevligt att jag var i säng kl. 4 någon gång.

Vilket i och för sig inte var något problem, bara det att vi skulle ta till Odense på lördag. Tåget gick kl. 9.24. Så det var ju lite tidigt kanske med tanke på julebryg...

Men vi hade en fin plan med Kata, vi ringdes kl. 8 för att försäkra oss om att båda var vakna så att vi säkert skulle komma iväg till Odense. Och ja, även om det hade blivit bara 4 timmar sömn, så kom vi iväg. Fast det blev lite bråttom för mig, så... När jag susat till tågstationen var jag såpass trött och stressad över att klockan var ganska mycket, att JAG LÄMNADE CYKELNYCKELN, som är i samma knippe som min HEMNYCKEL, I LÅSET!!!! PÅ EN GATA DÄR DET VERKLIGEN RÖR SIG MYCKET MÄNNISKOR!!!!

Och såklart märkte jag det inte förrän vi redan satt i tåget på väg till Odense (som alltså ligger drygt 1,5 h från Århus, så det är nu inte så bara att ta tåget tillbaka igen). Så en väldigt stressad och pressad Anna ringde till en väldigt söt Jón Anton som också gått för att sova kl.4, för att be honom ta sig in till stan och kolla om hennes nycklar möjligen skulle sitta kvar i cykellåset, förutsatt att hela cykeln stod kvar, alltså.

Och det var dom alltså. Tror verkligen jag är född under en lycklig stjärna. Hur distré får man egentligen lov att vara?? Tycker nästan jag hade förtjänat att vara utan cykel och tvungen att fixa nycklar och hela fadderallan....



Ja och julebryg smakar som Karhu. Inte för att jag gillar Karhu eller något annat finskt öl, men här får man ju lov att dricka det om det nu en gång hör till.

No comments: