Saturday, February 17, 2007

Duschkrångel

Jag älskar att duscha om morgnarna. Egentligen älskar jag att duscha vilken som helst tid på dygnet. Det är så skönt att bara stå där och låta det varma vattnet rinna över kroppen. Det vill säga bara vattnet nu skulle vara varmt. Vår dusch är så okonsekvent att jag blir galen.

Oftast blir vattnet kallare, utan att man skruvar på termostaten. Ibland blir det tvärtom varmare, mycket varmare, fast man inte gör nånting. Det stör duschandet. Det är inte lika njutningsbart när man hela tiden får passa på vattnets temperatur. En varm dusch på morgonen skulle vara perfekt
för att jag skulle bli av med den där frossan som alltid smyger på mig då jag sover.

Det är värre nu när det är vinter. Mer inkonsekvens i vattnets temperatur. Det är visst inte så bra varmvattenbehållare i huset vi bor i.


Kan det inte bli sommar snart!!!!!!!!!!!! Jag vill!!!

No comments: