Thursday, August 01, 2013

Semesterblues

Med bara några dagar kvar av semestern börjar jag ha lite blandade känslor inför att börja jobba igen. Bävar för att börja ha rutiner igen. Och fasta tider. Har ingen lust att vänja mig vid att gå på jobb och äta samma tid varje dag. Speciellt det här med att äta på vissa tider känns inte alls bra.

Har haft det så förfärligt trevligt med en egen rytm för mat nu när jag varit ledig. Här hemma har det betytt att jag stigit upp typ kl. 10 och druckit kaffe fram till kl. 13 när jag känt för morgonmål. Och efter det har jag ätit sen när jag blivit hungrig. Har känts så naturligt att inte äta för att klockan är si eller så utan för att jag har varit hungrig.

Men jag antar att det är något jag inte tänker på sen mera då jag är på jobb. Stiger man upp kl. 7 varje morgon är man nog hungrig senast kl. 12. Kanske. Äh.

No comments: