Friday, March 23, 2012

Appropå

det där med kroppen. Har under den här våren börjat fundera mer på det där med fysisk hälsa. På hur viktigt det är och på hur jag lever i dag påverkar hur jag mår om 30 år. Och på att mitt yrkesval egentligen är bland de värsta vad gäller fysisk hälsa.

I och med det har jag fått ett helt nytt motiv för att röra på mig - jag vill jobba för att jag också i framtiden ska må bra. Visst är det trevligt att känna sig stark och tränad, det är också bra motiveringar, men fokus har för mig flyttat lite mer mot verkningarna på lång sikt. På något sätt ser jag kroppen som att den är mer min. Och jag vill jobba för den och med den nu och för framtiden.

2 comments:

Johanna said...

Ett klokt resonemang och speciellt det där med hur jobbet också kan ha dålig inverkan på kroppen, helt fysiskt alltså. Hälsar en som suttit framför datorn hela förmiddagen utan att röra på sig. Nu blir det lunch och en rask promendad till Stocka och tillbaka :)

anna said...

Läste den här http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2012/03/21/jumppa-ei-pelasta-jos-istut-toissa-koko-paivan/201225710/139 i misstag... Kändes lite hopplöst... Men tänker inte ge mig. Någon verkan måste det ha det där att motionera.