Thursday, October 27, 2011

Dags för en liten post? Tycker ni?

Alltså fattar inte vart tiden tar vägen under de här höstkvällarna. Hinner ingenting tycker jag och så är det fullt upp hela tiden ändå och jag hinner inte riktigt med. Och ändå skulle jag villa göra allt möjligt, helst genast.

Men anyways, titta titta!!

Det här är alltså vår kvällsutsikt. En liten stund senare blir det så mörkt att man inte ser nånting. Vet inte helt vad jag hade tänkt, men på något sätt föreställde jag mig att man skulle se havet också på kvällarna innan vi flyttade hit.... Vad jag inte hade tänkt var att havet knappast är belyst. Nåh. Det att jag vet att havet finns där är också helt bra ;)

Johanna tittade in på lördag och hämtade så här härliga grejer med sig. Väntar sååå på att vårt kaffe ska ta slut så vi får smaka på det här. (Marthan i mig förbjuder mig alltså att öppna ett nytt paket innan det gamla är slut...)


Och så en lite sån här överraskning. Hibiskusen som hade en ynka blomma under HELA sommaren har fått för sig att nu är en ypperlig tid att blomma. Och visst. Kanske jag också skulle bli så glad om jag fick flytta in i värmen från den femgradiga balkongen att jag också skulle börja blomma om jag var en hibiskus. Don't know. Fin är den i alla fall. Och knoppar har den också så kanske den får agera julblomma i år.

No comments: