Monday, August 22, 2011

Prusiluskan

Har kommit på mig själv med att sakta men säkert bli en tant. Eller någonslags hippie-tant. Drömmer just nu om att driva upp en massa grönsaker, örter och bär och frukt på lande, och på att äta enligt det som säsongen erbjuder. Mycket svamp om hösten och fisk om våren och sommaren och allt möjligt sånt. Och sen att koka sylt och saft och lägga in gurkor och baka eget bröd hela tiden. Aaaah! De sku vara så mysigt!! (Och en del jobb också för all del, men i alla fall!)

Jag har börjat pikupikulite. Har några burkar svamp i frysen nu, jeei! Har lagat moussaka på zuccinin, eftersom dom växer som bara den på lande, och så har mamma plockat blåbär så jag har en del såna i frysen också. Wippii!!

Och moussakan smakade jätte bra! Kan hända att det blir en till sådan för jag har två dunderstora zuccinin i kylskåpet igen :)
Och en annan dag ska jag dela med mig av kantarellpajsreceptet som jag hittade i en Allers för några år sedan, den har fått mycket beröm :)

No comments: