Tuesday, December 01, 2009

Kokki kolmonen

Håller på att försöka tömma frysen, så att jag skulle kunna frosta av den. Kunde ju kanske behövas så där en gång på 1,5 år. Problemet är alltså att jag är tvungen att använda allt som finns i frysen för att kunna frosta av den. Har ingen balkong och inte något stort kylskåp heller där innehållet i min frys kunde vänta under tiden att den smälter.

Så i dag blev det kantarellpasta. Mumms!

Har lite mindervärdighetskomplex gällande matlagning kanske, eller har haft. Nu börjar jag väl sakta men säkert tycka att jag kan laga mat. Alltså inte någå invecklat, men perus-mat.

En sak som jag ändå ännu (också) är urusel på är det där med timing. Som i dag: Kantarellerna var ännu isiga då jag hällde dem i pannan för att jag inte i tid kommit på att ta ut dem ur frysen, och pastan var färdig en kvart före såsen. Jesh!

Men helt okej. Kall pasta med varm sås blir ju semi-varmt.

No comments: