Thursday, November 05, 2009

Creativity is gone

Pysslar inte längre nånting. Fotar inte heller. Lägger inte ens in framkallade foton i album. Sjunger inte. Bakar inte och lagar inte heller mat. Skriver inte. Har helt tappat det kreativa i mig. Känner mig inte det minsta påhittig.

Kan mycket väl hända att det beror på att den där GRADUN spökar i bakhuvet hela tiden. Och att jag har lite för mycket att studera nu på en gång känns det som. Stressar lite. Det tar kål på kreativiteten.

Men. Egentligen så tror jag bara att jag glömt hur det är att studera. Att jag vant mig vid att prioritera annat än studier. För att det är så mycket kivogare. Men nu ska jag sätta i en större växel. Banne mig få undan allt. Lämna in seminarieuppsatsen på det här årets sida. Så att om jag skulle få jobbet jag sökt på Hanaholmen, skulle jag inte ha alls så mycket kvar av studierna under nästa år. Halva gradun och två kurser. That's it. Det kan väl inte vara så övermäktigt?

No comments: